我想寄一封信給美國的一位作家
 I want to write to an American author
但我的英文不太好
 but my English is not proficient enough.
所以想請英文高手幫忙翻譯
I hereby request the help from experts of this board.
內容如下:

我來自台灣,
I am one of your readers from Taiwan.
 在看了你的書後,對我有很大的啟發,
Your book inspired me greatly.
 我有一位很愛的人,
I have been in love with someone
 在我追求她的過程中,被拒絕了好幾次,
And she has rejected my affection many times.
 我本來有些心灰意冷,猶豫著要
I was frustrated and discouraged... 
不要放棄,在那段時間,我在網路上看到了你激勵他人的影片,
while in hesitation of giving up, I saw your inspiring video.
 我感到我需要這種力量,
I knew it was the power I desperately needed.
 我跑了幾家書局與圖書館,終於借到了你的書「AWAKEN 
THE GIANT WITHIN」,
I checked out several libraries and found your book "Awaken the Giant Within".
 我運用了裡面的方法,堅定了我的想法,決心堅持到底
I used the tools from the book to consolidate my thoughts and decided not to quit.
 ,不因為任何失敗而放棄,總有一天,我會追求到她,娶她為我的妻子,
 I will not turn away from rejections and one day, I shall earn her heart and marry her.
 
 謝謝你帶給我力量。
 Thanks for sharing your strengths.
感謝幫忙
 Thanks for your help.

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 catherin66 的頭像
    catherin66

    catherin66

    catherin66 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()