老師好,我叫MIKE。我要介紹我目前打工的工作。
My name is MIKE, I'm going to introduce the place where I work.

我在一間飲料店上班,店名是TEA PA TEA。
I work at a beverage store named TEA PA TEA.

這間飲料店跟大部份的飲料店不同的地方就是大部分的飲料店都是使用雪客杯製作飲料,但是我們是使用果汁機來製作飲料。
The thing that differs it from other beverage stores is that we use blenders to make beverages, while others use shakers.

這在市面上真的很特別,泡出來的飲料味道也不一樣,感覺茶跟冰塊都融合再一起,特別的好喝喔。
This makes it really special among others, and it even tastes different too, like tea blending in with the ice, it tastes especially good!

我們店的招牌飲料是鐵觀音拿鐵,這飲料是用上等的鐵觀音茶加上新鮮的牛奶與天然蔗糖放入果汁機裡。這杯飲料喝起來有茶香有鮮奶香,又健康又好喝。真的會讓人喝上癮。
Our popular beverage is the Tieguanyin latte, we mix the high-quality Tieguanyin with fresh milk and natural sugar. It's then full of the taste of tea and milk, not only is it healthy and delicous, but also makes you want to get more.

另外,在這邊上班同事都很好,互相幫忙。我也在這邊學到了很多事情,例如做事情的態度。其實以前也有在其他地方打工過,但是這間店給我感覺到滿滿的人情味。
Furthermore, the people I work with are all very friendly, we help each other out. I've learned a lot of things here, like the attitude toward things. I've worked at other places too, but this place makes me fill it's warmess and hospitalities. 
幹部們都秉持著有教無類的精神,不停的注意我要我改進做不好的地方!讓我感覺我跟家人在一起。
Everyone here held the spirit that no one gets left behind, which makes me notice the parts that I'm not good enough, then show we how to get it right. It makes me feel just like being with my family.

雖然半工半讀真的很累人,沒有時間做自己想做的事情。但是我覺得我提早在社會上磨練,往後畢業出社會比別人多了一些經驗。

While working part time and being a student at the same time is tiring, and I couldn't do what I want to do most, but It hones my social skills earlier, and I'd have more experience than others when I graduate. 
因為不管做甚麼事情態度都是一樣的。真心希望出社會後這些經驗都派得上場。在這邊也特別感謝這學期的教導,我的作文到這邊,感謝您的耐心閱讀。
All atitudes when facing problems are the same, and I really wish I could use what I've learned in my future life. I hereby appreciate the teaching for this semester, and this is the end of my essay, thank you for taking your time reading.

arrow
arrow
    全站熱搜

    catherin66 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()